Det er vigtigt at gøre sig synlig og hørt, når man har en virksomhed, som man gerne vil have til at vækste. Det kan være svært at skille sig ud fra mængden i et konkurrencepræget marked, og derfor er det en rigtig god idé at stifte bekendtskab med alle de forskellige teknikker, der findes. Her er pressemeddelelser en af de teknikker. Og den bliver ofte overset.

Andre målgrupper

En af de ting, en pressemeddelelse kan hjælpe din virksomhed med, er at komme ud til målgrupper, som du muligvis ellers har svært ved at komme ud til. Når du laver markedsføring for din virksomhed, har du forskellige platforme og kanaler, du kan benytte dig af. I dag foregår en stor del af det online, og det er der også en god grund til. Men online markedsføring er mere end bare betalte billed-, tekst- og videoannoncer.

I dag finder man langt det meste journalistik online. Der er ikke mange aviser tilbage, der stadig bliver printet i fysisk form. Og mange af læserne bevæger sig også online, for at følge deres yndlingsnyhedskilde. Alt efter nyhedskilden, er der en sandsynlighed for, at læserne er en anden målgruppe, end dem du normalt kan få fat i gennem dine nuværende markedsføringsstrategier. Men hvordan får du deres opmærksomhed? Gennem en pressemeddelelse.

Spændende informationer

Når du skriver en pressemeddelelse, er det enormt vigtigt, at du lægger et stort fokus på at skabe en god tekst med den rette opbygning. I din pressemeddelelse skal du dele spændende informationer, der både vil være interessante at læse for målgruppen, men som også kan komme gennem nåleøjet hos redaktionen, når du sender pressemeddelelsen ud.

Det kan være, din virksomhed lancerer et ny produkt, at I åbner en ny afdeling, eller at I laver spændende, nye tiltag. Sørg for, at historien er velskreven og relevant, og pludselig vil du have en ny bølge af omtale, der kan skabe mere vækst.