For nogle kniber det med at få de næringsmidler, kroppen skal bruge, via kosten alene. Folk i denne situation burde nok i første omgang overveje, om der er noget ved kosten, de kan lave om på. Men dels kan det være dyrt at ændre sin kost, så den bliver næringsrig nok, og dels kan det være svært at ændre ved en diæt, man har fulgt hele livet. Disse mennesker kan overveje at tage et kosttilskud.

Hold musklerne vedlige med magnesium

Hvilke kosttilskud giver det så mening at gå på jagt efter? Hvis du ikke spiser nødder, salat, kål eller fuldkornsprodukter, var det nok ikke tåbeligt at få magnesium via kosttilskud. Magnesium bruges til at holde muskler vedlige, og et kosttilskud med magnesium kan være med til at bekæmpe træthed. Husk at indtage fx magnesiumkapsler sammen med et måltid for at opnå den optimale optagelighed.

Indtag cholin – det bruges til omsætning af fedt

Som noget andet kan du prøve dig af med urtebaserede kosttilskud til at styrke din fedtforbrænding. Bl.a. kan et stof som cholin – du også finder i okse- og kyllingelever samt i æg, fisk og nødder – sørge for, at den normale omsætning at fedt løber som smurt. Hvis du beslutter dig for at tage kosttilskud, så husk ikke at overskride den daglige dosis. Følg altid indlægssedlens anvisninger til punkt og prikke.

Brug ikke kosttilskud som erstatning for sund kost

Du kan besøge en forhandlers hjemmeside for mere information om kosttilskud. Værd at vide om kosttilskud er, at de ikke kan erstatte sund og varieret kost. Det giver kun mening at tage kosttilskud, hvis du af den ene eller den anden grund ikke måtte være i stand til at indtage visse næringsmidler via mad. Men der findes en verden af kosttilskud at gå på udflugt i, når du er opsat på at tage dem.