God SEO behøver ikke sprænge budgettet

SEO er den engelske forkortelse for det, der på dansk hedder søgemaskineoptimering, og den bliver også flittigt brugt af danske marketingbureauer og PR-folk. Skåret helt ind til benet handler SEO om at give en virksomhed bedre en organisk placering i søgeresultaterne på Google, Bing m.fl. Organisk skal her ses som det modsatte af den kunstige placering, du kan købe dig til via fx Google AdWords.

SEO er en proces, der bliver ved med at køre

Nu er SEO ikke noget, du bare gør én gang ved af fylde din hjemmeside med content, få andre sider til at linke til din hjemmeside og sørger for, at din side loader indhold hurtigt. SEO er en vedvarende proces, der er halvt vedligehold, halv optimering. Dels skal du sørge for, din virksomhed ikke mister en fordelagtig placering i søgeresultater til en konkurrent. Dels skal du kæmpe for bedre placeringer.

Klogt at finde et SEO-bureau til at hjælpe dig

Leder du efter billig SEO, kan du finde et SEO bureau, der gør det muligt at købe hjælp i det omfang, du har behov for det. Alternativet er selvfølgelig, at du hyrer en SEO-haj ind til virksomheden, men medmindre du har andre opgaver inden for marketing, personen også kan varetage, er det svært at finde arbejde nok i én virksomhed til at beskæftige nogen på fuldtid eller deltid. Find dig et bureau.

Hvor skrap er konkurrencen om placeringer?

Det behøver ikke koste en jetjager at få nogen til at lave SEO for din virksomhed. Nu skifter det fra virksomhed til virksomhed, hvor intensivt SEO-arbejde der er behov for. Hvis du reelt er den eneste i verden, der leverer din ydelse eller dit produkt, så er der ikke særlig skrap konkurrence med andre virksomheder i Googles søgeresultater. Det omvendte gør sig gældende, når du fx sælger sportstøj.

Andre artikler fra MX Press

Scroll to Top