Online markedsføring har aldrig været så vigtig som nu. Med en verdensomspændende pandemi i gang er det vigtigt, at man som virksomhedsejer tænker langsigtet. Markedsføringen er ofte noget af det første, som der bliver sparet på i krisetider, men at stoppe al aktivitet er som at tisse i bukserne for at holde sig varm her og nu. For det første er det netop vigtigt at forblive synlig, for det er nu, at din virksomhed har allermest brug for det. Og for det andet kan det være en særdeles bekostelig og tidskrævende affære at starte al markedsføring op igen, når krisen er ovre. Så i stedet for at smide markedsføringsaktiviteterne i skraldespanden skal du i stedet tænke i de langsigtede baner.

 

Invester i din strategi

Det kan være fristende at sætte markedsføringen på pause, så man kan spare lidt på budgettet, mens verdenen brænder. Men de virksomheder, som vil stå tidens tand, er dem, som netop investerer i deres markedsføring. Hemmeligheden er nemlig, at man ikke skal slukke al aktivitet, men at man i stedet gennemtænker sin strategi og kortlægger, hvilke områder der skal bruges mest energi på. Selv om COVID-19-pandemien stadig raser, så skal du ikke slække på arbejdet med at være top of mind hos dine brugere. Find ud af, hvad dine nuværende og potentielle kunder har brug for, og giv dem værdi, som du senere hen kan drage monetære fordele af.

 

Invester i dit website

Hvornår har du sidst konverteringsoptimeret dit website? Man bør altid arbejde hen imod at få så meget ud af sit website som muligt, men denne pointe er ekstra vigtig i disse coronatider. Kig på, om dit website klart og tydeligt kommunikerer, hvad du tilbyder, og hvordan du kan hjælpe. Kig på, om trafikken pludselig stopper et bestemt sted i brugerrejsen. Kig på, om dine CTA’er bliver klikket på. Dit website er fundamental i din markedsføring, og det ville være en skam ikke at udnytte det i salgsarbejdet.

 

Invester i dit content

En overskuelig måde at holde kontakten til din kundebase på er ved at investere i content markedsføring. Når du deler ud af din viden, så giver du ikke kun værdifuld information til dine brugere, men du fortæller også, at det er dig, der er eksperten indenfor din branche. Det skaber tillid, og tillid er en essentiel grundsten, når det kommer til at nedbryde barrier/skabe leads.

Derudover er det best practice altid at engagere med sine brugere, verdensomspændende pandemi eller ej, så uanset situationen vil content markedsføring derfor altid være win-win for dig.

 

Invester i sociale medier

Selv om Danmark ikke længere er under lockdown, så er der ingen, der kan forudsige, om der på et senere tidspunkt vil komme endnu en COVID-19-bølge, som gør, at det danske land endnu en gang skal lukkes ned. Derfor skal du investere i sociale medier forstået på den måde, at du skal bruge platformene til at holde dig synlig hos dine kunder. Det er nemt og gratis, og du kan lynhurtigt holde folk opdateret på dine løsninger, og hvordan du kan hjælpe.

Arbejd ikke kun på at være synlig her og nu med opslag, men tænk også langsigtet – skab en følgerbase, som du kan bruge til leadgenereringsaktiviteter.