3 metoder til at skabe flere leads

Uanset om du driver en B2C eller B2B virksomhed, er leadgenerering vejen til at vækste din forretning. For leads, eller kunder, kommer sjældent af sig selv, men kræver en strategisk indsats at skaffe og omdanne til betalende kunder. I denne artikel får du 3 effektive metoder, til at skaffe flere leads.

I alle brancher er der forskellige tilgange til leadgenering. Én tilgang er at købe leads igennem telemarketing, hvor et telemarketingbureau ringer ud til potentielle kunder, i et forsøg på at omdanne dem til kunder. Denne tilgang kaldes også for “koldt kanvas”, da bureuaet oftest ringer ud til forbrugere, der har vist lidt eller ingen interesse i den service eller produkt, der ringes om. Selvom denne taktik virker for nogle brancher, er det ofte en omkostningsfuld tilgang med meget tabt tid på irrelevante personer og virksomheder. Og mange virksomheder vil opnå bedre resultater og flere leads, ved at skifte til en datadrevet tilgang til leadgenerering.

I denne artikel får du 3 effektive metoder til at skabe flere leads, med minimal spild af tid og ressourcer.

1.   Prioritér jeres marketing indsats

Lær mere om dine kunder, eksempelvis igennem Bisnode – ét af Europas største data- og analysevirksomheder, kan I som virksomhed lettere sortere og prioritere, hvem i jeres målgruppe, som I bør lægge den største indsats i at tiltrække og kontakte. Ikke alle i jeres målgruppe er interesseret i jeres produkter og/eller services, og I kan undgå at spilde både deres og jeres tid, ved at sortere dem tidligt fra. Desuden kan I også i data se, hvilke kunder I skal undgå, fx kunder med ringe økonomi eller dårlig betalingshistorik.

2.   Personaliseret kommunikation

Når I kender jeres kunder bedre, kan I kommunikere mere præcist til dem, med mere personaliseret kommunikation. Det vil ofte generere langt flere leads end brede marketingkampagner. Ved at tilpasse budskaber til specifikke målgrupper, øger I sandsynligheden for at få målgruppens opmærksomhed, samtidig med at det bliver nemmere at omdanne dem til interesserede leads.

3.   Find lignende kunder i eksisterende data

Istedet for manuelt at finde nye kunder, kan du lade digitale løsninger bearbejde eksisterende data omkring jeres nuværende kunder, og få konkrete indsigter i andre lignende kundegrupper. Det sparer jer tid samtidig med at I får leveret kvalificerede leads.

Skaf kvalificerede leads

Optimér din leadgenerering effektivt ved at have en datadrevet tilgang til leads. Det giver dig flere, kvalificerede leads, der tjener størst værdi for din forretning. For mange leads er ikke lig med gode leads, og leadgenerering handler i ligeså høj grad at kunne skelne mellem kvalitet og spild af tid.

Ved at bruge data aktiv i jeres leadgenerering er det nemmere at vurdere, hvilke personer eller virksomheder I bør gå efter og samtidig kommunikere mere i øjenhøjde med dem. Hvis I kender jeres kunders behov, adfærd, ønsker og problemer kan I lettere kommunikere, hvordan jeres produkt eller service er det rette valg for forbrugeren. Og med data kan I samtidig sikre jeres forretning, ved at undgå dyre samarbejder og risikable forretninger.

Andre artikler fra MX Press

Scroll to Top