Hvis vi siger ”2trendy”, er der måske en klokke, der ringer hos dig. I hvert fald er 2trendy en yderst populær webshop, der forhandler modetøj til mænd. 2trendy er dog ikke blot en almindelig webshop; 2trendy er et eksempel på, at det er muligt at opnå succes med en webshop på det danske – og europæiske – marked. Det er muligt at starte i det små og ekspandere. Det er muligt for en nordjysk webshop at vinde en Gazelle Pris for en rekordstor vækst. Alt det kan du læse mere om senere. Først kan du læse lidt om, hvad 2trendy er og står for.
En webshop til unge mænd
2trendy er en webshop med et klart koncept. Ejeren af 2trendy, Ejner Nielsen, har hele tiden haft et klart koncept i tankerne i forhold til sin webshop; at sælge moderigtigt tøj til unge mænd til fornuftige priser. Hos 2trendy finder du altså også et rigtigt stort udvalg af produkter, for ideen har også hele tiden været, at der skal være produkter for enhver smag hos 2trendy. Holdet bag 2trendy har ikke blot en klar idé om, hvad virksomheden er – men de har også en klar idé om, hvad den står for. Virksomheden står for at arbejde hårdt for at få glade kunder. Holdet bag arbejder nemlig altid hårdt for at imødekomme de ønsker, kunderne har – og derfor er hele holdet bag webshoppen altså også en del af den succes, som webshoppen oplever i dag.
Succes på Gazelle-niveau
Webshoppen startede i Nordjylland i 2011, hvor Ejner Nielsen fandt et lagerlokale på 200 kvm. Efterfølgende er webshoppen dog vokset en del, og den er endda ekspanderet til andre lande på det europæiske marked. I begyndelsen voksede webshoppen ikke så hurtigt, og det var først i slutningen af 2013, at Ejner Nielsen kunne være sikker på mindst én ordre om dagen. Den langsomme vækst fik dog ben at gå på. I 2016 vandt den nordjyske webshop en Gazelle Pris fra Børsen som ”Nordjyllands højstvækstende virksomhed”. Prisen var – naturligvis – fortjent, for 2trendy havde opnået en vækst på hele 721 %.
Mere end bare 2trendy
2trendy har succes blandt andet på grund af det dygtige hold bag webshoppen. Det hold, som sikrer, at du får den bedste oplevelse, fra du åbner webshoppen, til du står med din vare i hånden. Måske er det også Ejner Nielsens store erfaring inden for branchen, der har været et redskab til at komme til den succes, han oplever i dag. Ejner ejer i dag 2trendy, men han ejer også hardcasa.dk og trendlovers.dk, der sælger alt fra T-shirts til tasker til den moderigtige mænd. Det er tydeligt at se, at det er inden for herremode, at Ejner Nielsen slår sine folder, og det er åbenlyst det, han er god til. I hvert fald er 2trendy en nordjysk forretning med en verden til succes. Gazelle Prisen var bare et enkelt skridt på vejen mod at blive en succesfuld webshop med en klar mission om at pryde garderobeskabene hos unge, moderigtige mænd.