De fleste selvstændige erhvervsdrivende har en e-commerce-side. Det er simpelthen online, at der foregår mest kundekontakt, marketing og salg nu om dage. Det kan være, du allerede har et produkt, du gerne vil sælge, eller du går med en drøm om at blive selvstændig. Under alle omstændigheder, så er der nogle vigtige tricks, der giver dig succes, når det handler om internethandel og konvertering.
Professionel hjemmeside
Det vigtigste er, at din hjemmeside, dig og dine produkter fremstår professionelle og gennemarbejdede. Det vil sige, at design og teksterne er vigtige. Det er en god idé, at få hjælp med hjemmeside oversættelse, design og opbygning af hjemmeside. Det er en engangsudgift, der er godt givet ud. Hvis ikke dine kunder stoler på dig og dit produkt, så vil de ikke købe noget på din platform.
Hav styr på det grundlæggende
Sørg for at din hjemmeside indeholder alt det grundlæggende og vigtige information, som din kunde er interesseret i eller har juridisk krav på. Informationen skal være let at finde og overskueligt at forstå.
Det er en god idé, at oplyse blandt andet retur- og refusionspolitik, forsendelsesoplysninger, som tiden på fragt, hvor produkterne sendes fra, servicevilkår, privatlivspolitik og kontaktinformation. Det er information, som en potentiel kunde leder efter, før de endelig beslutter at købe dit produkt, hvis det er nemt at finde, så vil det være en stor fordel for din butik, og der er større sandsynlighed for, at de vælger dig igen.
FAQ
FAQ – frequently asked questions – ofte stillede spørgsmål er en populær funktion. Det er en nem måde at hjælpe kunder, der har spørgsmål. Det kan spare dig tid, da mange kunder ikke vil tage kontakt til dig med de samme spørgsmål. Det kan også give direkte trafik, da folk tit googler spørgsmål.
Selve produktsiden
Når kunden er inde på et specifikt produkt, så er det vigtigt, at de har alle de informationer, de skal bruge, tilgængelige, samtidig skal selve produktsiden skal være nem at overskue, så kunder ikke bliver overvældede af information og tilbud. Den balance kan godt være svær at finde, men rod vil gøre, at kunder bare forsvinder og manglende information kan gøre dem forvirrede eller frustrerede.
Når du allerede har kunder inde på en købsside, så er det et godt tidspunkt at motivere til mersalg. Du kan eksempelvis præsenterer dem for lignende produkter og have købsopfordring indhold.
Brug feedback konstruktivt
Det er vigtigt, at du altid er i dialog med dine kunder. Derfor er det meget essentielt, at du har en en nem måde, de kan komme i kontakt med dig og give dig feedback. Du kan også få feedback på nogle af de mange sider, der anmelder e-commerce. Når du modtager feedback, så tag det til efterretning, og ændr det, hvis du kan. De er garanteret ikke den eneste kunde, der synes, fragten var for dyr, eller produktet ikke var, som de regnede med.
Det er vigtigt, at kunderne føler, du tager deres kritik til efterretning. Gode anmeldelser er helt afgørende for din kommende succesfulde e-commerce side.