Vil du gerne have optimeret din virksomheds hjemmeside? Og hvad hvis hjemmesiden samtidig kunne få flere besøgende, og måske endda øge konverteringsraten? Så kunne det tænkes, at en SEO konsulent var det rigtige at vælge for dig og din virksomhed. Læs med i artiklen herunder for at få mere information om hvad SEO er, og hvad det kan have af betydning for din virksomhed.
Hvad kan en konsulent hjælpe din virksomhed med?
SEO er en forkortelse for ‘Search Engine Optimization’, der på dansk oversættes til søgemaskineoptimering. SEO med til at øge din virksomheds chancer for at være en af de første på søgemaskinerne, eksempelvis Google, uden at du nødvendigvis behøver at betalte mange penge for markedsføring og annoncer. Med en konsulent inden for SEO kan din virksomhed få et boost, og det vil være fordelagtigt med en specialiseret konsulent, så du kan koncentrere dig om dine spidskompetencer. Hvis du før at forsøgt dig med en digital optimering, så har du sikkert stødt på ordet SEO før, og med hjælp fra en konsulent er du sikker på at opnå mere trafik på din virksomheds hjemmeside. Det skyldes, at en konsulent kan give dig en søgeordsanalyse, hvilke betyder, at du kan få oplyst de mest søgte søgeord indenfor din branche. Det gør også, at du bevidst kan udarbejde en strategi for, hvilke søgeord, du kan konkurrence på. Derudover vil konsulenten kunne hjælpe dig med at rangerere højt på søgeresultanterne i dit nær- og lokalområde.
Hvorfor er SEO vigtigt?
Som nævnt før er SEO med til at sikre dig en bedre placering end dine konkurrenter på søgemaskinerne, eksempelvis Google. Dette betyder også, at det vil give dig og din virksomhed bedre forudsætninger for, at forbrugerne vil vælge din virksomhed frem for dine konkurrenters. Af samme årsag burde SEO derfor, være en fast del af din virksomheds marketing. I udarbejdelsen af din SEO-strategi, kan du med stor fordel arbejde med områderne links, content og teknisk setup, hvilket også kaldes SEO pyramiden. Disse områder er essentielle for virksomhedens optimering, og den tid du vælger at bruge, vil i sidste ende være en rigtig god investering. Det er dog vigtigt at påpege at SEO skal anskues som steppet før de salg, som du selv laver i virksomheden. Din optimering er altså kun med til at påvirke salget, men er ikke et salg i sig selv.